کد خبر: ۲۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
سرمربی فوتبال پرسپولیس می‌گوید که تیمش شروع خوبی مقابل استقلال تاجیکستان نداشت.

به گزارش همشهری آنلاین یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پس از بازی با استقلال تاجیکستان حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.
بازی راحتی نبود و ما اول بازی متمرکز نبودیم و شروع خوبی نداشتیم. یک مقدار حتی آرامش خوبی برای ایجاد موقعیت و دادن پاس هم نداشتیم. رفته رفته در شرایط فنی قرار گرفتیم و توانستیم راحت‌تر بازی کنیم و به گل هم رسیدیم در نیمه اول که زمان خیلی خوبی بود. نیمه دوم هم فکر می‌کنم بازیکنان ما با تمرکز بیشتری وارد زمین شدند و با یک تفکر گلزنی و اینکه به تعداد گل‌هایمان اضافه کنیم. خیلی خوب بازی را کنترل کردند و به خواسته خودشان که زدن گل و بردن بازی و کسب سه امتیاز بود، رسیدند.

* پنالتی بیرانوند؟
فکر می‌کنم نقطه عطف بازی بود که با هوش خودش و درایت خودش توانست یک پنالتی و موقعیت مسلم گلزنی را از حریف بگیرد. از او ممنونیم و امیدواریم این روندی که در لیگ برتر و لیگ قهرمانان داریم را طی کنیم و شرایطمان را در جدول بهتر کنیم.

درگیری سروش و کنعانی؟
ببینید من کلا در صحبتهایم گفتم. یکسری مشکلات هست که فکر می‌کنم آرامش و تمرکز را از تیم ما گرفته و ریشه نبودن این آرامش را باید پیدا کنیم. مشخص است ولی در هر صورت این احترامی که تیم ما به آن احتیاج داشت و شرایطی که بعد از سه قهرمانی انتظار داشتند، مهیا نشده بود. یک اتفاقاتی هم قبل از بازی برای حسین [کنعانی] افتاد و فکر کنم تمرکز خوبی نداشت. ضمن اینکه سروش هم نیمه اول کارت زرد گرفته بود و ممکن بود نیمه دوم با گرفتن کارت زرد دوم مشکل بخورد.

انکار نمی‌کنم که درگیری لفظی داشتند اما این موضوعات باید ریشه‌ای حل شود. ما همیشه یک تیم متحد بودیم و هستیم و ممکن است در هر تیمی این اتفاقات بیفتد. انقدر شدید نبود که بخواهیم راجع به آن زیاد صحبت کنیم. هر دو از بازیکنان باتجربه و باکیفیت تیممان هستند و این مسائل ممکن است در هر تیمی وجود داشته باشد.

* فسخ با پرسپولیس؟
اتفاق خاصی نیفتاده. کارمان را انجام می‌دهیم و در شرایطی هستیم که بازیهای حساسی را در پیش داریم. بازیهای فشرده را در پیش داریم و با قدرت کارمان را ادامه می‌دهیم و این را کلی می‌گویم که اگر اتفاقات خاصی بخواهد در این تیم بیفتد، مسئولیتش برعهده کادر و بازیکنان نیست. اما با تمام وجودمان کار می‌کنیم و علی رغم محدودیت‌ها فقط با قدرت برای شادی دل هواداران کار می‌کنیم و این کار را خواهیم کرد.

* حضور هواداران؟
نکته خیلی خوبی اشاره کردید و من یادم رفت از هواداران تشکر کنم. این برد را واقعا مدیون حضور هواداران هستیم، خصوصا روی صحنه پنالتی. البته علی [بیرانوند] هم خیلی تمرکز داشت اما به نظرم این پنالتی را هواداران گرفتند و گل‌ها را هم هواداران زدند. البته گل قشنگی بود و آقا سعید [صادقی] زحمت کشید اما واقعا از هواداران تشکر دارم و نمی‌دانم چگونه باید مراتب ارادت و دوست‌داشتنم را به آنها برسانم اما از تک تک هواداران و خصوصا زنان که یک مقدار از زمین دور هستند و شایسته این هستند که بهترین جای ورزشگاه را به آنها بدهیم، تشکر می‌کنم. دوست نداریم هواداران خانم یک جای دور و پرت از ورزشگاه باشند و شایستگی این را دارند که نزدیک زمین و روی بهترین صندلی مستقر شوند.

اتفاقات مجازی هفته پیش کنعانی
حسین [کنعانی] که وارد بازی نشد. در مصاحبه حرفهایی زد که اصلا نباید می‌زد و حرفهایی زد که اصلا واقعی نزد. به نظر در مورد اعداد و ارقام بزرگنمایی کرد. یک سری ورزشکاران هم موضع گرفتند در این باره و من همینجا از آنها می‌خواهم که فضای ورزش را با صحبتهای خودمان خراب نکنیم. می‌دانم آنها هم واقعا برای مردم و کشورشان زحمت می‌کشند و حقشان است که بیشترین امکانات را در اختیار داشته باشند، منظورم همه ورزشکارانی است که برای مردم تلاش می‌کنند و به مدال‌های رنگی هم می‌رسند. هیچوقت نباید تبعیض بین ورزشکاران باشد و من هم موافق این موضوع هستم. در دنیای حرفه‌ای و کشورهایی که پیشرفته هستند، فرقی بین یک دونده قهرمان و یک شناگر وجود ندارد. حالا بحث فوتبالیست‌ها یک مقدار متفاوت است و همیشه این داستان‌ها هست که باتوجه به استقبالی که از فوتبال می‌شود در سراسر دنیا، دستمزد فوتبالیست‌ها متفاوت است. اما همه کسانی که زحمت می‌کشند برای کشورشان باید به حق و حقوقشان برسند.

* خروج از آزادی؟
این امکان اصلا وجود ندارد. تمام بدبختی این ورزشگاه را ما دادیم و مصدوم دادیم. بازی النصر را اینجا باختیم و با ذوب‌آهن مساوی کردیم. آنهایی که از اینجا باید بروند، کسانی هستند که این ورزشگاه را به این روز انداختند. ما تیم پایتخت هستیم و این تنها ورزشگاه پایتخت است که می‌تواند میزبان هواداران باشد. تیم ما بدون هواداران اصلا معنی ندارد. تازه این زمین اصلا تحفه‌ای نیست که بخواهند منتش را سر باشگاه پرسپولیس و استقلال بگذارند. این ورزشگاه احتیاج به رسیدگی خیلی بیشتر دارد. لیاقت پرسپولیس و استقلال این نیست که در این ورزشگاه بازی کنند و باید ورزشگاه مجهز بسازند اما حالا که ورزشگاه بهتر شده، می‌گویند باید بروید بیرون. نمی‌دانم چطور رویشان می‌شود که بگویند ما و استقلال از این ورزشگاه برویم بیرون. کسانی که باید بروند بیرون آنهایی هستند که ورزشگاه را به این روز انداختند. آنها به ما ضربه‌های زیادی زدند و اشکالی ندارد این ضرر را جبران کنند ما برویم.

* تمدید قرارداد با پرسپولیس؟
ببینید شرایط کارکردن باید مهیا باشد و ما شرمنده مردم نشویم. اگر این شرایط مهیا نباشد و امکاناتی که این تیم می‌خواهد... شاید ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ و حذفی باشیم و باید در آسیا آبروداری کنیم اما با این شرایط خیلی سخت است. نمی‌خواهم هیچوقت شرمنده هواداران باشم و دوست ندارم به این شرایط برسم. اگر شرایط برای ادامه کار در پرسپولیس مهیا باشد، آماده هستم اما در هر صورت برای همکاری و کارکردن احتیاج به امکانات خیلی بیشتری هست.

* فشار مسابقات و درخواست از سازمان لیگ؟
من ترسی از فشردگی مسابقات ندارم. جوانان خوب و باتجربه‌های خوب دارم و به بچه‌ها هم گفتم که اصلا نگران این موضوع نباشند. فقط نگران این هستم که از لحاظ ریکاوری و امکانات به مشکل بخوریم. باشگاه باید به این موضوع رسیدگی کنند. بازیکنان با تمام وجود برای شادی دل هواداران کار می‌کنند و سزاوار بهترین‌ها هستند و امیدوارم شرایط طوری باشد که بازیکنان و کادر تمام تمرکز را روی کار بگذارند. این فشار روی تیمهای آسیایی وجود دارد و شرایط خاص خودش را دارد

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار